Łazienka w bieli i czerni
Architekt
Edyta Gutowska
Klient
Katarzyna Kowalska
Chciałabym żeby łazienka miała zdecydowane kolory, zależy mi głównie na czerni i bieli, może jakieś czerwone akcenty? w grę wchodzi wyburzenie ściany między WC a łazienką (to ta zaznaczona na zielono) i dobudowanie nowej żeby całość zamknęła się w jakimś "normalnym" kształcie ;) - to ta zaznaczona na czerwono. Mile widziane jest wkomponowanie w całość prysznica zamiast wanny.
Wnętrze: Salon
Katarzyna Kowalska
cytuj
08.07.2010, 23:20
Dzień dobry Pani Edyto :) Cieszę się ze wsparcia profesjonalisty, mam nadzieję, że razem uda nam się stworzyć piękną łazienkę. Przygotowałam rzut większej części mieszkania - niektóre wymiary łazienki uległy lekkiej zmianie, najwyraźniej poprzednie pomiary nie były w 100% precyzyjne - te są ok. Z przedstawionych kolekcji płytek najbardziej odpowiada mi Sirocco (Tubądzin), na drugim miejscu Homme (również Tubądzin).
Na rysunku zaznaczone jest położenie lodówki - niestety musi zostać w tym miejscu, ale (ponieważ kuchnia też będzie remontowana) możliwe jest (w przypadku dobudowania narożnika) jej sprytne ukrycie / zabudowanie - decyzję zostawiam Pani, trzymam kciuki za rozwiązanie problemu lodówki :)
p.s. mała prośba - jeśli prysznic to duży, coś więcej niż standardowe 80x80, może prostokąt?
Na rysunku zaznaczone jest położenie lodówki - niestety musi zostać w tym miejscu, ale (ponieważ kuchnia też będzie remontowana) możliwe jest (w przypadku dobudowania narożnika) jej sprytne ukrycie / zabudowanie - decyzję zostawiam Pani, trzymam kciuki za rozwiązanie problemu lodówki :)
p.s. mała prośba - jeśli prysznic to duży, coś więcej niż standardowe 80x80, może prostokąt?
Edyta Gutowska
cytuj
09.07.2010, 10:09
Świetnie, dziękuję. Wejście umieścimy na ścianie od strony holu, jest wystarczająco dużo miejsca, dobudowanie narożnika do łazienki zakryje przy okazji lodówkę.
Katarzyna Kowalska
cytuj
11.07.2010, 12:22
Tak, to najlepsze miejsce na wstawienie drzwi. Gdyby potrzebne były dodatkowe informacje - proszę pytać
Edyta Gutowska
cytuj
14.07.2010, 15:20
Pani Katarzyno, pracuję nad łazienką, przesłanie metamorfozy przewiduję najpóźniej w niedzielę :) Jak rozumiem w łazience powinna też znaleźć swoje miejsce pralka, którą można umieścić pod blatem i zamontować umywalkę wpuszczaną w blat. Co Pani myśli o takiej propozycji?
Edyta Gutowska
cytuj
14.07.2010, 16:22
Łazienka jest teraz powiększona ale jest to nadal mała łazienka, która ma 5 m2. Jeśli chciała by Pani zmieścić i prysznic i wannę to trzeba pójść na kompromis. Wanna 150 i prysznic 80. Czy też wolała by Pani zrezygnować z wanny i mieć duży wygodny prysznic? Jeszcze inna opcja to duża wanna z parawanem nawannowym, czyli mamy prysznic w wannie. Proszę o informację jaka opcja Pani najbardziej odpowiada :)
Katarzyna Kowalska
cytuj
15.07.2010, 10:01
Zgadza się, pralka pozostaje w łazience. Oczywiście można schować ją pod blatem, umywalka może być wpuszczana w blat, może również być nablatowa - zostawiam to Pani uznaniu.
Jeśli chodzi o prysznic/wannę to nie idziemy na kompromisy :) Wanna z parawanem odpada - pomijając praktyczny aspekt takiego rozwiązania - po prostu nie podobają mi się takie rozwiązania. Stawiam na prysznic, bez wanny - najlepiej duży prostokątny.
Jeśli chodzi o prysznic/wannę to nie idziemy na kompromisy :) Wanna z parawanem odpada - pomijając praktyczny aspekt takiego rozwiązania - po prostu nie podobają mi się takie rozwiązania. Stawiam na prysznic, bez wanny - najlepiej duży prostokątny.
Edyta Gutowska
cytuj
16.07.2010, 20:56
Metamorfoza gotowa, mam nadzieję że przypadnie Pani do gustu, jest dosyć nowoczesna. Drzwi umieszczone są dokładnie posrodku ściany. Zastosowałam płytki i prysznic zgodnie z Pani sugestią. Prysznic ma wymiary 120X90.
Kabina może mieć drzwi przesuwane lub uchylne maksymalnie do 70 cm. Niski brodzik wysokości 2,5 - 3 cm. Proponuję bardzo ładny panel prysznicowy firmy Deante w geometryczne wzory czarno-białe na szklanym panelu:
deante.pl
Pralki nie zabudowywałam, wszelka wysoka zabudowa przytłoczyła by małą łazienkę i dodatkowo zasłoniła w tym miejscu kabinę. Może Pani rozważyć zabudowę pralki pod szafką umywalkową, ale wtedy szafka musi być stojąca i głębokosci 60 cm. Tutaj propouję szafkę podwieszaną 120X48, z szufladami, lakierowaną na biało w połysku.
W rogu ukryte wc podwieszane. Zabudowa stelaża utworzyłam półkę, którą pociągnęłam do końca ściany. W zabudowie można umieścić instalację wodno-kanalizacyjną i zamontować podtynkową baterię umywalkową.
Łazienkę oświetlają dwie małe lampy natynkowe sufitowe oraz wiszące lampki nad umywalką.
Pozdrawiam :)
Kabina może mieć drzwi przesuwane lub uchylne maksymalnie do 70 cm. Niski brodzik wysokości 2,5 - 3 cm. Proponuję bardzo ładny panel prysznicowy firmy Deante w geometryczne wzory czarno-białe na szklanym panelu:
deante.pl
Pralki nie zabudowywałam, wszelka wysoka zabudowa przytłoczyła by małą łazienkę i dodatkowo zasłoniła w tym miejscu kabinę. Może Pani rozważyć zabudowę pralki pod szafką umywalkową, ale wtedy szafka musi być stojąca i głębokosci 60 cm. Tutaj propouję szafkę podwieszaną 120X48, z szufladami, lakierowaną na biało w połysku.
W rogu ukryte wc podwieszane. Zabudowa stelaża utworzyłam półkę, którą pociągnęłam do końca ściany. W zabudowie można umieścić instalację wodno-kanalizacyjną i zamontować podtynkową baterię umywalkową.
Łazienkę oświetlają dwie małe lampy natynkowe sufitowe oraz wiszące lampki nad umywalką.
Pozdrawiam :)
Katarzyna Kowalska
cytuj
20.07.2010, 10:14
Z pewnym smutkiem muszę powiedzieć, że nie mam do czego się przyczepić :) Szukałam, patrzyłam, kombinowałam - jest super! Jedna rzecz wywołuje smutek na twarzy - mówię o panelu natryskowym, jego cenie :/ Ilość miejsca na rozmaite łazienkowe rzeczy jest zupełnie wystarczająca. Czy lampki nad umywalką dostarczą odpowiednią ilość światła? Czy może Pani podać ile m2 poszczególnych kolorów kafli zostało wykorzystanych w tym projekcie?
Edyta Gutowska
cytuj
20.07.2010, 14:53
Cieszę się, że się Pani podoba moja propozycja. Panel natryskowy oczywiście można wymienić na inny w przystępniejszej cenie, chociaż ten byłby ozdobą łazienki :) Lampki wystarczą do oświetlenia, myślę, że 25 - 35 W, światło dodatkowo odbija się w lustrze. Jeśli chodzi o ilości płytek: białe 25X36 = 7,5 m2; czarne = 7,3 m2; białe podłogowe = 2,5 m2; czarne podłogowe = 2,1 m2; listwy biało czarne = 13; listwy czerwono-czarne = 6. Ilości podałam z 10% zapasem. Proszę się pochwalić realizacją łazienki :) Pozdrawiam i powodzenia.
Katarzyna Kowalska
cytuj
20.07.2010, 15:20
Panel może nie jest najtańszy, ale to jest akcent na którym nie warto oszczędzać :) Zresztą nie jest aż tak dużo droższy od innych paneli. Proszę jeszcze o liczbę m2 płytek czerwonych, gdzieś się zapodziała ;) Czy rozmiar płytek widocznych na wizualizacji odpowiada ich rozmiarowi w naturze, czyli w prawdziwej łazience również będzie 8 rzędów płytek?
Edyta Gutowska
cytuj
20.07.2010, 16:25
A tak przepraszam, czerwone płytki = 2,20 m2. Tak, rozmiar płytek jest dokładnie taki jak w naturze, najlepiej zastosować fugę 2 mm. 8 rzędów płytek, do wysokości 2 m.
Komentarze (32)
Małorzata Biel
cytuj
22.07.2010, 09:11
W łazience drzwi nie mogą się otwierać do środka, zatem żadne tańce nie będą miały miejsca i nie ma znaczenia czy umywalka jest z prawej czy z lewej, pod warunkiem ze mamy wpływ na rodzaj montowanych drzwi ( prawe lub lewe). Co do fug. Niestety rzadko mozna sobie pozwolić na idealne przejscie fugi z podłogi na ścianę. Po pierwsze terakota zazwyczaj ma zupełnie inne wymiary niż fliza ścienna. Po drugie nawet jeśli jeden z boków płytki jest ( w teorii) tej samej szer co płytka podłogowa to różnica materiału powoduje milimetrowe różnice w wymiarach, co w całościowym ułożeniu powoduje przesunięcia. Oczywiście najlepiej kiedy płytka podłogowa i ścienna jest terakotą albo gresem i w tedy ta sama płytkę układamy na wszystkich powierzchniach.Takich kolekcji łazienkowych jest jednak niewiele.
Moja propozycja ułożyć posadzkę w tzw. karo, pod katem 45 stopni.
Jednak sądzę, że metamorfoza ma Klientowi pokazać ogólny charakter pomieszczenia. Konkretny układ płytek ( z dopasowaniem fug) pomoże ustalić sprzedawca w sklepie, lub wykonawca, jeśli Pani Kasia nie bedzie dalej korzystać z pomocy projektanta.
Moja propozycja ułożyć posadzkę w tzw. karo, pod katem 45 stopni.
Jednak sądzę, że metamorfoza ma Klientowi pokazać ogólny charakter pomieszczenia. Konkretny układ płytek ( z dopasowaniem fug) pomoże ustalić sprzedawca w sklepie, lub wykonawca, jeśli Pani Kasia nie bedzie dalej korzystać z pomocy projektanta.
Edyta Gutowska
cytuj
22.07.2010, 02:36
Wizualizacja jest rozciągnięta aby pokazać wnętrze :)Taka jest jej rola, wizualizacja nie pokazuje prawidłowo przestrzeni. Inaczej zobaczymy małe fragmenciki czyli..nic nie zobaczymy. Taka sama zasada jak robienie zdjęć szerokokątnym obiektywem.
Koszty demolki? Ta łazienka to połączenie 2 pomieszczeń, więc jaka demolka, drzwi tak czy siak trzeba gdzieś umieścić po zmianie układu ścian.
Uważam, że mimo kilku kolorów łazienka wygląda dobrze. Nie ma tu przeładowania a kolory są 3, dominuje neutralna biel. Łazienka jest ergonomiczna, wszystkie odległości są zachowane, po wejściu na niczym się nie tańczy :D tylko po prawej jest blisko wejścia umywalka, odwrócenie się w prawo czy w lewo nie ma znaczenia, taki układ jest lepszy wizualnie, pozwala na umieszczenie dużego lustra i dużej szafki podumywalkowej.
Taki układ kolorów jak proponujesz da ciężkie plamy barwne w różnych kolorach :) Moim zdaniem nie jest wcale dobry.
Ale oczywiście ostatnie zdanie należy do właścicielki łazienki.
Koszty demolki? Ta łazienka to połączenie 2 pomieszczeń, więc jaka demolka, drzwi tak czy siak trzeba gdzieś umieścić po zmianie układu ścian.
Uważam, że mimo kilku kolorów łazienka wygląda dobrze. Nie ma tu przeładowania a kolory są 3, dominuje neutralna biel. Łazienka jest ergonomiczna, wszystkie odległości są zachowane, po wejściu na niczym się nie tańczy :D tylko po prawej jest blisko wejścia umywalka, odwrócenie się w prawo czy w lewo nie ma znaczenia, taki układ jest lepszy wizualnie, pozwala na umieszczenie dużego lustra i dużej szafki podumywalkowej.
Taki układ kolorów jak proponujesz da ciężkie plamy barwne w różnych kolorach :) Moim zdaniem nie jest wcale dobry.
Ale oczywiście ostatnie zdanie należy do właścicielki łazienki.
Tennessee
cytuj
21.07.2010, 22:44
To standardowa blokowa łazienka (4m2), a wizualizacja pokazuje nam salon kąpielowy niemalże. Warto pamiętać jakie się ma wymiary naprawdę.
W projekcie drzwi przesunięto na sam środek - więc nalezy dodatkowo liczyć się z kosztami demolki ;-)
I dalej: spójrzmy - wchodzisz do łazienki i od razu wpadasz na .. pijane fugi (tak nazywam zjawisko braku styku fugi podłogi z fugą ściany, na zagięciu).
W tak małej łazience uzasadnione jest użycie max dwóch rodzajów płytek (podłoga, ściana), a tu użyto jeszcze 2 (!) rodzaje listew dekoru.
I jeszcze jedno - z zaskoczeniem obserwuję brak ergonomii. Spodziewałam się dokładnie lustrzanego odbicia łazienki tak, byś wchodząc trafiała od razu do umywalki (policz ile razy wpadasz tylko umyć ręce), a wg tego projektu musisz wejść, zatańczyć wokół klamki i dpiero jesteś przy kranie ;/ W lustrzanym odbiciu pralka schowana byłaby za drzwiami ( i wszystko, co uda Ci się postawić na pralce).
Poprosiłabym - na Twoim miejscu - o lustrzaną wizualizację, oraz o zmianę płytek - daj kolor tylko w kabinie, dla zaakcentowania tego miejsca, ściany białe, podłogę czarną. ..
W projekcie drzwi przesunięto na sam środek - więc nalezy dodatkowo liczyć się z kosztami demolki ;-)
I dalej: spójrzmy - wchodzisz do łazienki i od razu wpadasz na .. pijane fugi (tak nazywam zjawisko braku styku fugi podłogi z fugą ściany, na zagięciu).
W tak małej łazience uzasadnione jest użycie max dwóch rodzajów płytek (podłoga, ściana), a tu użyto jeszcze 2 (!) rodzaje listew dekoru.
I jeszcze jedno - z zaskoczeniem obserwuję brak ergonomii. Spodziewałam się dokładnie lustrzanego odbicia łazienki tak, byś wchodząc trafiała od razu do umywalki (policz ile razy wpadasz tylko umyć ręce), a wg tego projektu musisz wejść, zatańczyć wokół klamki i dpiero jesteś przy kranie ;/ W lustrzanym odbiciu pralka schowana byłaby za drzwiami ( i wszystko, co uda Ci się postawić na pralce).
Poprosiłabym - na Twoim miejscu - o lustrzaną wizualizację, oraz o zmianę płytek - daj kolor tylko w kabinie, dla zaakcentowania tego miejsca, ściany białe, podłogę czarną. ..
Edyta Gutowska
cytuj
18.07.2010, 23:39
Na kosmetyki jest miejsce w szufladach :) Podręczne rzeczy można postawić na blacie i półce. Między pralką a prysznicem jest ok 35 cm. Wysoka zabudowa tak, jest to jakaś opcja, z tym że zasłoni ona prysznic. Ale oczywiście w wysokiej zabudowie można ukryć pralkę i znaleźć mnóstwo miejsca na przechowywanie ręczników, proszków, środków czystościowych. A także na kosz na bieliznę. Najwygodniej jest kosz zrobić na dole w formie wysuwanej głębokiej szuflady, nad nim pralka z tym, że zabudowa z karton-gipsu musi być pod pralkę specjalnie wzmocniona, wyżej półki.
Inna opcja to ograniczenie zabudowy stelaża tylko do szerokości 80 cm, dalej szafka pod umywalkę stojąca w niej ukryta pralka, umywalka wpuszczana w blat. Po stronie prysznica wysoka szafka słupek z koszem na pranie uchylnym. Do aranżacji musiałam jakiś wariant wybrać :) Przy projekcie uzgadniam takie rzeczy z inwestorem.
Inna opcja to ograniczenie zabudowy stelaża tylko do szerokości 80 cm, dalej szafka pod umywalkę stojąca w niej ukryta pralka, umywalka wpuszczana w blat. Po stronie prysznica wysoka szafka słupek z koszem na pranie uchylnym. Do aranżacji musiałam jakiś wariant wybrać :) Przy projekcie uzgadniam takie rzeczy z inwestorem.
Natalia Jaszczuk
cytuj
18.07.2010, 17:16
Fajna aranzacja. Patrzac jednak na moje ilosci kosmetykow, recznikow, proszkow itd chyba jednak zabudowalabym pralke wysoka szafka :) jest przy wejsciu wiec az tak by nie dominowala przestrzeni.
Mam pytanie - ile jest miejsca miedzy pralka a prysznicem? zmiesci sie kosz na pranie?
Mam pytanie - ile jest miejsca miedzy pralka a prysznicem? zmiesci sie kosz na pranie?
Bogumiła Matuszewska
cytuj
12.07.2010, 16:36
Jeśli idzie o płytki, stawiam na Paradyż. Co do prysznica, rzeczywiście radze zastanowić się nad zamianą wanny na tę opcję - owszem, zajmuje zdecydowanie mniej miejsca, ale ma również swoje minusy... Natomiast umieszczenie w łazience i wanny i prysznica wydaje się dobrym pomysłem, z tymże proponowałabym kabinę całkowicie przeszkloną najlepiej pozbawiona brodzika, tak by odpływ, podstawa znajdowały się na identycznej wysokości z pozostałą częścią podłogi. W ten sposób łazienka przynajmniej optycznie będzie większa (mimo wszystko nawet po usunięciu ściany nie jest ona duża).
Ja raczej optowałabym za czerwonymi dodatkami w czarno-stalowo-białym wnetrzu. Zbyt duża ilość czerwieni na takim obszarze sprawiałaby na dłuższą metę agresywne i męczące wrażenie. Poza tym w pomieszczeniach takich, jak łazienka, sprawdzają się kolory "sterylne", czyli czarny, szary (stalowy), biały właśnie. Powodzenia! :)
Ja raczej optowałabym za czerwonymi dodatkami w czarno-stalowo-białym wnetrzu. Zbyt duża ilość czerwieni na takim obszarze sprawiałaby na dłuższą metę agresywne i męczące wrażenie. Poza tym w pomieszczeniach takich, jak łazienka, sprawdzają się kolory "sterylne", czyli czarny, szary (stalowy), biały właśnie. Powodzenia! :)
Anna Kryda
cytuj
12.07.2010, 16:04
jestem ciekawa jak zostanie rozwiązana kwestia połaczenia tych dwóch pomieszczeń :)
Bardzo fajne serie płytek, ja też się skłaniam ku Sirocco z Tubądzina.
Bardzo fajne serie płytek, ja też się skłaniam ku Sirocco z Tubądzina.
Tennessee
cytuj
25.06.2010, 18:33
Tak zestawioną łazienkę z wc znajomi poddali remontowi, zakładając - tak jak tutaj - że koniecznym jest, by pomieszczenia połączyć. I wyszło bardzo wygodnie, przestronnie, gdyż cały prostokąt po dawnym wc przeznaczyli na prysznic (prostokątny brodzik, drzwi przesuwne), zaś ściana z umywalką (tak jak tu) zyskała nowy wygląd: blat przez całą szerokość łazienki, pod nim szafki, pralka ukryta w szafce. Lustro wklejone, na całą szerokość. Wc umieszczono w tym miejscu, gdzie teraz - tu, na zdjęciu - jest bateria wannowa.
Tam nie dobudowano ścianki, by uzyskać czworokąt (czerwona linia na zdjęciu), a tylko zabudowano wejście do wc.
Może ta opcja warta rozważenia?
Co do kafli, kolorów i stylu. Biel na ścianach i czerwona podłoga, czerń w dodatkach (ręczniki, dywanik, szczotka do wc). Baterie i uchwyty - w błyszczącym srebrze ;-)
Ach, i jeszcze zadbałabym o wyrównanie uskoku (jest nad wanną), oraz schodka (jak ktoś bardzo się boi awarii rurociągu, to może pochyłą podłogę mieć). Kupiłabym też mniejszy grzejnik, może bardziej dekoracyjny (czarny?) - w zależności od budżetu.
Tam nie dobudowano ścianki, by uzyskać czworokąt (czerwona linia na zdjęciu), a tylko zabudowano wejście do wc.
Może ta opcja warta rozważenia?
Co do kafli, kolorów i stylu. Biel na ścianach i czerwona podłoga, czerń w dodatkach (ręczniki, dywanik, szczotka do wc). Baterie i uchwyty - w błyszczącym srebrze ;-)
Ach, i jeszcze zadbałabym o wyrównanie uskoku (jest nad wanną), oraz schodka (jak ktoś bardzo się boi awarii rurociągu, to może pochyłą podłogę mieć). Kupiłabym też mniejszy grzejnik, może bardziej dekoracyjny (czarny?) - w zależności od budżetu.
Małorzata Biel
cytuj
23.06.2010, 09:17
Tak usuniecie wanny zwolni sporo miejsca, ale proszę to dobrze przemyśleć, bo po pewnym czasie zatęskni Pani za wanną. A łazienka po przebudowie może zmieści i wannę i prysznic....?
Katarzyna Kowalska
cytuj
23.06.2010, 00:20
płytki faktycznie pasują bardzo dobrze, dziękuję za wskazówkę :)
Przy tak mocnych kolorach wiele pewnie zależy od ich odpowiedniego skomponowania, tak żeby się nie gryzły - pasek nieodpowiedniego koloru w złym miejscu i efekt zniszczony. Czy wykonalnym (i dobrym) pomysłem jest (przy połączeniu pomieszczeń przez dodanie narożnika) taka zamiana, że obecne wc zostanie w całości przekształcone w kabinę prysznicową, zaś w miejscu wanny pojawi sie wc i np. szafka (usunięcie wanny zwolni sporo miejsca)?
Przy tak mocnych kolorach wiele pewnie zależy od ich odpowiedniego skomponowania, tak żeby się nie gryzły - pasek nieodpowiedniego koloru w złym miejscu i efekt zniszczony. Czy wykonalnym (i dobrym) pomysłem jest (przy połączeniu pomieszczeń przez dodanie narożnika) taka zamiana, że obecne wc zostanie w całości przekształcone w kabinę prysznicową, zaś w miejscu wanny pojawi sie wc i np. szafka (usunięcie wanny zwolni sporo miejsca)?
Małorzata Biel
cytuj
22.06.2010, 18:16
Proponuje zapoznać się z kolekcja "homme" Tubądzin
html.tubadzin.pl
płytki idelanie spełniają wymagania kolorystyczne.
html.tubadzin.pl
płytki idelanie spełniają wymagania kolorystyczne.
Buka
cytuj
17.06.2010, 22:35
Też stawiam na połączenie łazienki z wc, z dwóch klitek zrobi się dość duże pomieszczenie.


























Do wyboru proponuję kolekcje płytek:
www.paradyz.com.pl
www.paradyz.com.pl
html.tubadzin.pl
html.tubadzin.pl