Łazienka w bieli i czerni
Architekt
Edyta Gutowska
Klient
Katarzyna Kowalska
Chciałabym żeby łazienka miała zdecydowane kolory, zależy mi głównie na czerni i bieli, może jakieś czerwone akcenty? w grę wchodzi wyburzenie ściany między WC a łazienką (to ta zaznaczona na zielono) i dobudowanie nowej żeby całość zamknęła się w jakimś "normalnym" kształcie ;) - to ta zaznaczona na czerwono. Mile widziane jest wkomponowanie w całość prysznica zamiast wanny.
Wnętrze: Salon
Katarzyna Kowalska
cytuj
08.07.2010, 23:20
Dzień dobry Pani Edyto :) Cieszę się ze wsparcia profesjonalisty, mam nadzieję, że razem uda nam się stworzyć piękną łazienkę. Przygotowałam rzut większej części mieszkania - niektóre wymiary łazienki uległy lekkiej zmianie, najwyraźniej poprzednie pomiary nie były w 100% precyzyjne - te są ok. Z przedstawionych kolekcji płytek najbardziej odpowiada mi Sirocco (Tubądzin), na drugim miejscu Homme (również Tubądzin).
Na rysunku zaznaczone jest położenie lodówki - niestety musi zostać w tym miejscu, ale (ponieważ kuchnia też będzie remontowana) możliwe jest (w przypadku dobudowania narożnika) jej sprytne ukrycie / zabudowanie - decyzję zostawiam Pani, trzymam kciuki za rozwiązanie problemu lodówki :)
p.s. mała prośba - jeśli prysznic to duży, coś więcej niż standardowe 80x80, może prostokąt?
Na rysunku zaznaczone jest położenie lodówki - niestety musi zostać w tym miejscu, ale (ponieważ kuchnia też będzie remontowana) możliwe jest (w przypadku dobudowania narożnika) jej sprytne ukrycie / zabudowanie - decyzję zostawiam Pani, trzymam kciuki za rozwiązanie problemu lodówki :)
p.s. mała prośba - jeśli prysznic to duży, coś więcej niż standardowe 80x80, może prostokąt?
Edyta Gutowska
cytuj
09.07.2010, 10:09
Świetnie, dziękuję. Wejście umieścimy na ścianie od strony holu, jest wystarczająco dużo miejsca, dobudowanie narożnika do łazienki zakryje przy okazji lodówkę.
Katarzyna Kowalska
cytuj
11.07.2010, 12:22
Tak, to najlepsze miejsce na wstawienie drzwi. Gdyby potrzebne były dodatkowe informacje - proszę pytać
Edyta Gutowska
cytuj
14.07.2010, 15:20
Pani Katarzyno, pracuję nad łazienką, przesłanie metamorfozy przewiduję najpóźniej w niedzielę :) Jak rozumiem w łazience powinna też znaleźć swoje miejsce pralka, którą można umieścić pod blatem i zamontować umywalkę wpuszczaną w blat. Co Pani myśli o takiej propozycji?
Edyta Gutowska
cytuj
14.07.2010, 16:22
Łazienka jest teraz powiększona ale jest to nadal mała łazienka, która ma 5 m2. Jeśli chciała by Pani zmieścić i prysznic i wannę to trzeba pójść na kompromis. Wanna 150 i prysznic 80. Czy też wolała by Pani zrezygnować z wanny i mieć duży wygodny prysznic? Jeszcze inna opcja to duża wanna z parawanem nawannowym, czyli mamy prysznic w wannie. Proszę o informację jaka opcja Pani najbardziej odpowiada :)
Katarzyna Kowalska
cytuj
15.07.2010, 10:01
Zgadza się, pralka pozostaje w łazience. Oczywiście można schować ją pod blatem, umywalka może być wpuszczana w blat, może również być nablatowa - zostawiam to Pani uznaniu.
Jeśli chodzi o prysznic/wannę to nie idziemy na kompromisy :) Wanna z parawanem odpada - pomijając praktyczny aspekt takiego rozwiązania - po prostu nie podobają mi się takie rozwiązania. Stawiam na prysznic, bez wanny - najlepiej duży prostokątny.
Jeśli chodzi o prysznic/wannę to nie idziemy na kompromisy :) Wanna z parawanem odpada - pomijając praktyczny aspekt takiego rozwiązania - po prostu nie podobają mi się takie rozwiązania. Stawiam na prysznic, bez wanny - najlepiej duży prostokątny.
Edyta Gutowska
cytuj
16.07.2010, 20:56
Metamorfoza gotowa, mam nadzieję że przypadnie Pani do gustu, jest dosyć nowoczesna. Drzwi umieszczone są dokładnie posrodku ściany. Zastosowałam płytki i prysznic zgodnie z Pani sugestią. Prysznic ma wymiary 120X90.
Kabina może mieć drzwi przesuwane lub uchylne maksymalnie do 70 cm. Niski brodzik wysokości 2,5 - 3 cm. Proponuję bardzo ładny panel prysznicowy firmy Deante w geometryczne wzory czarno-białe na szklanym panelu:
deante.pl
Pralki nie zabudowywałam, wszelka wysoka zabudowa przytłoczyła by małą łazienkę i dodatkowo zasłoniła w tym miejscu kabinę. Może Pani rozważyć zabudowę pralki pod szafką umywalkową, ale wtedy szafka musi być stojąca i głębokosci 60 cm. Tutaj propouję szafkę podwieszaną 120X48, z szufladami, lakierowaną na biało w połysku.
W rogu ukryte wc podwieszane. Zabudowa stelaża utworzyłam półkę, którą pociągnęłam do końca ściany. W zabudowie można umieścić instalację wodno-kanalizacyjną i zamontować podtynkową baterię umywalkową.
Łazienkę oświetlają dwie małe lampy natynkowe sufitowe oraz wiszące lampki nad umywalką.
Pozdrawiam :)
Kabina może mieć drzwi przesuwane lub uchylne maksymalnie do 70 cm. Niski brodzik wysokości 2,5 - 3 cm. Proponuję bardzo ładny panel prysznicowy firmy Deante w geometryczne wzory czarno-białe na szklanym panelu:
deante.pl
Pralki nie zabudowywałam, wszelka wysoka zabudowa przytłoczyła by małą łazienkę i dodatkowo zasłoniła w tym miejscu kabinę. Może Pani rozważyć zabudowę pralki pod szafką umywalkową, ale wtedy szafka musi być stojąca i głębokosci 60 cm. Tutaj propouję szafkę podwieszaną 120X48, z szufladami, lakierowaną na biało w połysku.
W rogu ukryte wc podwieszane. Zabudowa stelaża utworzyłam półkę, którą pociągnęłam do końca ściany. W zabudowie można umieścić instalację wodno-kanalizacyjną i zamontować podtynkową baterię umywalkową.
Łazienkę oświetlają dwie małe lampy natynkowe sufitowe oraz wiszące lampki nad umywalką.
Pozdrawiam :)
Katarzyna Kowalska
cytuj
20.07.2010, 10:14
Z pewnym smutkiem muszę powiedzieć, że nie mam do czego się przyczepić :) Szukałam, patrzyłam, kombinowałam - jest super! Jedna rzecz wywołuje smutek na twarzy - mówię o panelu natryskowym, jego cenie :/ Ilość miejsca na rozmaite łazienkowe rzeczy jest zupełnie wystarczająca. Czy lampki nad umywalką dostarczą odpowiednią ilość światła? Czy może Pani podać ile m2 poszczególnych kolorów kafli zostało wykorzystanych w tym projekcie?
Edyta Gutowska
cytuj
20.07.2010, 14:53
Cieszę się, że się Pani podoba moja propozycja. Panel natryskowy oczywiście można wymienić na inny w przystępniejszej cenie, chociaż ten byłby ozdobą łazienki :) Lampki wystarczą do oświetlenia, myślę, że 25 - 35 W, światło dodatkowo odbija się w lustrze. Jeśli chodzi o ilości płytek: białe 25X36 = 7,5 m2; czarne = 7,3 m2; białe podłogowe = 2,5 m2; czarne podłogowe = 2,1 m2; listwy biało czarne = 13; listwy czerwono-czarne = 6. Ilości podałam z 10% zapasem. Proszę się pochwalić realizacją łazienki :) Pozdrawiam i powodzenia.
Katarzyna Kowalska
cytuj
20.07.2010, 15:20
Panel może nie jest najtańszy, ale to jest akcent na którym nie warto oszczędzać :) Zresztą nie jest aż tak dużo droższy od innych paneli. Proszę jeszcze o liczbę m2 płytek czerwonych, gdzieś się zapodziała ;) Czy rozmiar płytek widocznych na wizualizacji odpowiada ich rozmiarowi w naturze, czyli w prawdziwej łazience również będzie 8 rzędów płytek?
Edyta Gutowska
cytuj
20.07.2010, 16:25
A tak przepraszam, czerwone płytki = 2,20 m2. Tak, rozmiar płytek jest dokładnie taki jak w naturze, najlepiej zastosować fugę 2 mm. 8 rzędów płytek, do wysokości 2 m.
Komentarze (32)
Gigi
Naprawdę! Niektóre to wersje niepełne tzw. demo, albo mają ograniczony czas użytkowania, ale większość z nich jest zupełnie bezpłatna. Jeśli chwilę się nad tym zastanowić, to oczywiście się to opłaca, bo jeśli robi się aranżację z meblami jakiejś firmy, to zwiększa się prawdopodobieństwo, że wybierze się je do mieszkania, bo wiadomo już jaki kolor i wymiary etc.
Ok, ok, dobre rozumowanie:) Zaczęłam myśleć nad zmianami w łazience i tak jakoś wyszło, że postanowiłam udoskonalić salon, bo meble zmieniałam... ze 6-7 lat temu. No więc z wygody użyłam do planowania tego net+ i skoro tam wykorzystałam meble brw, to pewno już przy nich zostanę;)
cytuj
02.02.2011, 12:09
Naprawdę! Niektóre to wersje niepełne tzw. demo, albo mają ograniczony czas użytkowania, ale większość z nich jest zupełnie bezpłatna. Jeśli chwilę się nad tym zastanowić, to oczywiście się to opłaca, bo jeśli robi się aranżację z meblami jakiejś firmy, to zwiększa się prawdopodobieństwo, że wybierze się je do mieszkania, bo wiadomo już jaki kolor i wymiary etc.
Ok, ok, dobre rozumowanie:) Zaczęłam myśleć nad zmianami w łazience i tak jakoś wyszło, że postanowiłam udoskonalić salon, bo meble zmieniałam... ze 6-7 lat temu. No więc z wygody użyłam do planowania tego net+ i skoro tam wykorzystałam meble brw, to pewno już przy nich zostanę;)
Teresa S.
Śliczna łazienka!
Fajna, ale tylko jedna z wielu: sweet home 3d, ikea plannery, power net+, pro100, moja lazienka, kitchen draw itp.
Obszerne informacje na temat ich możliwości są dostępne w tym artykule:
www.dobreprogramy.pl
Są one zupełnie bezpłatne? Jakoś nie chce mi się wierzyć, że ktoś je udostępnia tak po prostu, bo jak to się opłaca właścicielom? No nic, spróbuję bo jestem w potrzebie natychmiastowej zmiany łazienki.
Naprawdę! Niektóre to wersje niepełne tzw. demo, albo mają ograniczony czas użytkowania, ale większość z nich jest zupełnie bezpłatna. Jeśli chwilę się nad tym zastanowić, to oczywiście się to opłaca, bo jeśli robi się aranżację z meblami jakiejś firmy, to zwiększa się prawdopodobieństwo, że wybierze się je do mieszkania, bo wiadomo już jaki kolor i wymiary etc.
cytuj
29.12.2010, 14:51
Śliczna łazienka!
Fajna, ale tylko jedna z wielu: sweet home 3d, ikea plannery, power net+, pro100, moja lazienka, kitchen draw itp.
Obszerne informacje na temat ich możliwości są dostępne w tym artykule:
www.dobreprogramy.pl
Są one zupełnie bezpłatne? Jakoś nie chce mi się wierzyć, że ktoś je udostępnia tak po prostu, bo jak to się opłaca właścicielom? No nic, spróbuję bo jestem w potrzebie natychmiastowej zmiany łazienki.
Naprawdę! Niektóre to wersje niepełne tzw. demo, albo mają ograniczony czas użytkowania, ale większość z nich jest zupełnie bezpłatna. Jeśli chwilę się nad tym zastanowić, to oczywiście się to opłaca, bo jeśli robi się aranżację z meblami jakiejś firmy, to zwiększa się prawdopodobieństwo, że wybierze się je do mieszkania, bo wiadomo już jaki kolor i wymiary etc.
Gigi
cytuj
21.12.2010, 14:53
Śliczna łazienka!
Fajna, ale tylko jedna z wielu: sweet home 3d, ikea plannery, power net+, pro100, moja lazienka, kitchen draw itp.
Obszerne informacje na temat ich możliwości są dostępne w tym artykule:
www.dobreprogramy.pl
Są one zupełnie bezpłatne? Jakoś nie chce mi się wierzyć, że ktoś je udostępnia tak po prostu, bo jak to się opłaca właścicielom? No nic, spróbuję bo jestem w potrzebie natychmiastowej zmiany łazienki.
Fajna, ale tylko jedna z wielu: sweet home 3d, ikea plannery, power net+, pro100, moja lazienka, kitchen draw itp.
Obszerne informacje na temat ich możliwości są dostępne w tym artykule:
www.dobreprogramy.pl
Są one zupełnie bezpłatne? Jakoś nie chce mi się wierzyć, że ktoś je udostępnia tak po prostu, bo jak to się opłaca właścicielom? No nic, spróbuję bo jestem w potrzebie natychmiastowej zmiany łazienki.
Maja
okazji odkryłam takie coś do projektowania wnętrz i to z płytkami (chyba o czymś takim wspominała pani Olga w swoim komentarzu)!!! Ta aplikacja nazywa się LIGHT DECOR
www.paradyz.com.pl
Bardzo, bardzo fajna.
Fajna, ale tylko jedna z wielu: sweet home 3d, ikea plannery, power net+, pro100, moja lazienka, kitchen draw itp.
Obszerne informacje na temat ich możliwości są dostępne w tym artykule:
www.dobreprogramy.pl
cytuj
03.11.2010, 11:31
okazji odkryłam takie coś do projektowania wnętrz i to z płytkami (chyba o czymś takim wspominała pani Olga w swoim komentarzu)!!! Ta aplikacja nazywa się LIGHT DECOR
www.paradyz.com.pl
Bardzo, bardzo fajna.
Fajna, ale tylko jedna z wielu: sweet home 3d, ikea plannery, power net+, pro100, moja lazienka, kitchen draw itp.
Obszerne informacje na temat ich możliwości są dostępne w tym artykule:
www.dobreprogramy.pl
Vanda
cytuj
20.10.2010, 11:40
Zakochałam się w łazience (jako całości) i płytkach Paradyża - dziękuję serdecznie za namiary na stronę producenta, bo przy okazji odkryłam takie coś do projektowania wnętrz i to z płytkami (chyba o czymś takim wspominała pani Olga w swoim komentarzu)!!! Ta aplikacja nazywa się LIGHT DECOR
www.paradyz.com.pl
Bardzo, bardzo fajna.
www.paradyz.com.pl
Bardzo, bardzo fajna.
Olga
cytuj
14.09.2010, 11:27
Dobre, mocne połączenie kolorów, kolekcja Paradyża Hanabi Hiro byłaby super w tym wnętrzu i do tego te czerwone akcenty... Sama zaczęłam się zastanawiać nad jej użyciem i nawet stworzyłam parę możliwych układów płytek w projekcie łazienki w power net, ale nie chce się jeszcze ograniczać i wypróbuję też parę innych.
ma~ła
cytuj
09.09.2010, 14:20
Jeżeli snobizmem nazywamy elegancje, to faktycznie :)
Zalatuje!
Uważam, że łazienka jest teraz bardzo ładna. Kolory jak dla mnie ekstra.
Lepiej bym tego nie zrobiła :)
Zalatuje!
Uważam, że łazienka jest teraz bardzo ładna. Kolory jak dla mnie ekstra.
Lepiej bym tego nie zrobiła :)
dski
Dla mnie zalatuje tutaj trochę snobizmem :) Ale ogólnie projekt spoko.
Odrobina snobizmu nie zaszkodzi.
ale dlaczego snobizm? że minimalistycznie i ładnie? że popularne kolory, żę ładna aranżacja a nie wystające ze ścian rury i linoleum na podłodze?
cytuj
24.08.2010, 17:22
Dla mnie zalatuje tutaj trochę snobizmem :) Ale ogólnie projekt spoko.
Odrobina snobizmu nie zaszkodzi.
ale dlaczego snobizm? że minimalistycznie i ładnie? że popularne kolory, żę ładna aranżacja a nie wystające ze ścian rury i linoleum na podłodze?
Hefalump
Dla mnie zalatuje tutaj trochę snobizmem :) Ale ogólnie projekt spoko.
Odrobina snobizmu nie zaszkodzi.
cytuj
03.08.2010, 14:24
Dla mnie zalatuje tutaj trochę snobizmem :) Ale ogólnie projekt spoko.
Odrobina snobizmu nie zaszkodzi.
Ankaa
cytuj
03.08.2010, 14:20
Dla mnie zalatuje tutaj trochę snobizmem :) Ale ogólnie projekt spoko.
Pozdro.
Pozdro.
Konstanty
Mi nie za bardzo - tak chłodno w tej łazience
co kto lubi ;) o to chodzi w metamorfozach, że projekt jest dostosowany do potrzeb zgłaszającego. Dla mnie te kolory nie są wcale chłodne, raczej eleganckie i spokojne.
Masz rację Sara, ja tylko wyraziłem swoje odczucie :)
cytuj
03.08.2010, 14:16
Mi nie za bardzo - tak chłodno w tej łazience
co kto lubi ;) o to chodzi w metamorfozach, że projekt jest dostosowany do potrzeb zgłaszającego. Dla mnie te kolory nie są wcale chłodne, raczej eleganckie i spokojne.
Sara
Mi nie za bardzo - tak chłodno w tej łazience
co kto lubi ;) o to chodzi w metamorfozach, że projekt jest dostosowany do potrzeb zgłaszającego. Dla mnie te kolory nie są wcale chłodne, raczej eleganckie i spokojne.
cytuj
03.08.2010, 13:48
Mi nie za bardzo - tak chłodno w tej łazience
co kto lubi ;) o to chodzi w metamorfozach, że projekt jest dostosowany do potrzeb zgłaszającego. Dla mnie te kolory nie są wcale chłodne, raczej eleganckie i spokojne.
Konstanty
Bardzo mi się podoba zestawienie kolorystyczne
Mi nie za bardzo - tak chłodno w tej łazience
cytuj
02.08.2010, 17:43
Bardzo mi się podoba zestawienie kolorystyczne
Mi nie za bardzo - tak chłodno w tej łazience
Edyta Gutowska
cytuj
22.07.2010, 22:12
Mam wrażenie, że Pani Katarzyna doskonale sobie zdaje sprawę, z tego, że drzwi trzeba będzie przenieść a ściany częściowo wyburzyć i dobudować :)) To był jej pomysł, zresztą dobry.
No to każdy ma inne odczucie bo wg mnie procentowy udział jasnych kolorów czyli bieli jest największy, zresztą pewnie można to wyliczyć, jest jeszcze duża powierzchnia lustra. Biel łagodzi kontrasty czerwieni i czerni. Podział na 2 części jest, celowy :)
Jasne, ale jak już pisałam umywalka po 2 stronie wymusiła by przy tym układzie mniejszą szafkę, mniejsze lustro, warto? Chyba nie :) Miski wc nie przeniesiemy ze względu na pion.
Teraz barwy się przenikają :)
A wg Pani docinka i przy drzwiach i po 2 stronie była by mniej brzydka?:) Bo docinka przy drzwiach najbardziej jest właśnie widoczna. Proszę rozrysować, zapraszam.
Komu by chodziło?:) To moja propozycja i można ją zmodyfikować, jeśli klientka sobie życzy a życzenia, gusta i potrzeby są różne.
No to każdy ma inne odczucie bo wg mnie procentowy udział jasnych kolorów czyli bieli jest największy, zresztą pewnie można to wyliczyć, jest jeszcze duża powierzchnia lustra. Biel łagodzi kontrasty czerwieni i czerni. Podział na 2 części jest, celowy :)
Jasne, ale jak już pisałam umywalka po 2 stronie wymusiła by przy tym układzie mniejszą szafkę, mniejsze lustro, warto? Chyba nie :) Miski wc nie przeniesiemy ze względu na pion.
Teraz barwy się przenikają :)
A wg Pani docinka i przy drzwiach i po 2 stronie była by mniej brzydka?:) Bo docinka przy drzwiach najbardziej jest właśnie widoczna. Proszę rozrysować, zapraszam.
Komu by chodziło?:) To moja propozycja i można ją zmodyfikować, jeśli klientka sobie życzy a życzenia, gusta i potrzeby są różne.
Tennessee
Co do fug właśnie niestety, płytki podłogowe i ścienne mają zupełnie inne wymiary i o zgraniu się fugi nie ma mowy. Przesunięcie płytek podłogowych spowoduje głównie konieczność ich docinania z 2 stron i nieładne paski po bokach.
Obecnie wizualizacja pokazuje nie tylko pijane fugi, ale też brzydką docinkę na przeciwległe do wejścia ścianie. Piszę o tym tylko po to, by zaznaczyć temat - może choć jedna osoba rozrysuje sobie układ kafli na nowo i uniknie 'majstersztyku'
Wszystkie te problemy niweluje ułożenie płytek w karo, natomiast karo wprowadza zawsze pewien niepokój, dynamikę we wnętrzu i jakoś mi nie pasuje do tej łazienki..
Caro jest lekko przeterminowanym rozwiązaniem dla zwykłych łazienek ;-P Ratuje ten układ jedynie szachownica, w dopracowanej łazience retro..
Ale oczywiście opcja do przemyślenia :) Łazienkę też można uprościć w układzie płytek, zrezygnować w ogóle z listew i zrobić bardziej minimalistyczną. Natomiast wydaje mi się, że te 3 kolory ją ożywiają, czarno-biała lub czerwono-biała będzie miała inny wyraz.
Właśnie o to by chodziło ;-)
cytuj
22.07.2010, 21:33
Co do fug właśnie niestety, płytki podłogowe i ścienne mają zupełnie inne wymiary i o zgraniu się fugi nie ma mowy. Przesunięcie płytek podłogowych spowoduje głównie konieczność ich docinania z 2 stron i nieładne paski po bokach.
Obecnie wizualizacja pokazuje nie tylko pijane fugi, ale też brzydką docinkę na przeciwległe do wejścia ścianie. Piszę o tym tylko po to, by zaznaczyć temat - może choć jedna osoba rozrysuje sobie układ kafli na nowo i uniknie 'majstersztyku'
Wszystkie te problemy niweluje ułożenie płytek w karo, natomiast karo wprowadza zawsze pewien niepokój, dynamikę we wnętrzu i jakoś mi nie pasuje do tej łazienki..
Caro jest lekko przeterminowanym rozwiązaniem dla zwykłych łazienek ;-P Ratuje ten układ jedynie szachownica, w dopracowanej łazience retro..
Ale oczywiście opcja do przemyślenia :) Łazienkę też można uprościć w układzie płytek, zrezygnować w ogóle z listew i zrobić bardziej minimalistyczną. Natomiast wydaje mi się, że te 3 kolory ją ożywiają, czarno-biała lub czerwono-biała będzie miała inny wyraz.
Właśnie o to by chodziło ;-)
Tennessee
Wizualizacja jest rozciągnięta aby pokazać wnętrze :)Taka jest jej rola, wizualizacja nie pokazuje prawidłowo przestrzeni. Inaczej zobaczymy małe fragmenciki czyli..nic nie zobaczymy. Taka sama zasada jak robienie zdjęć szerokokątnym obiektywem.
To dla mnie jest jasne. Moja uwaga wynikała z doświadczenia, że inwestorzy ;-) łatwo dają się ponieść wizualizacji, zapominając, że pokazuje ona perspektywy, jakich nierzadko właściciel mieć nie będzie (nie widzi przez ściany, nie oddali się więc na 5 metrów w takiej łazience)
Koszty demolki? Ta łazienka to połączenie 2 pomieszczeń, więc jaka demolka, drzwi tak czy siak trzeba gdzieś umieścić po zmianie układu ścian.
To tylko wizualizacja;) Warto jednak wypunktować wszystkie wprowadzane zmiany (czyli przesunięcie drzwi), na wypadek gdyby inwestor chciał się posiłkować danym projektem;)
Uważam, że mimo kilku kolorów łazienka wygląda dobrze.
;-D Przecież to Pani projekt.
Nie ma tu przeładowania a kolory są 3, dominuje neutralna biel.
Moje osobiste odczucie jest jednak inne - żaden kolor tu nie dominuje, raczej widzimy wyraźny podział łazienki na dwie części.
Łazienka jest ergonomiczna, wszystkie odległości są zachowane, po wejściu na niczym się nie tańczy :D tylko po prawej jest blisko wejścia umywalka, odwrócenie się w prawo czy w lewo nie ma znaczenia, taki układ jest lepszy wizualnie, pozwala na umieszczenie dużego lustra i dużej szafki podumywalkowej.
Układ odbity w lustrze też by na to pozwolił ;-DD
Drzwi otwierane na zewnątrz załatwiają sprawę tego, na co się 'wpada' wchodząc.
Taki układ kolorów jak proponujesz da ciężkie plamy barwne w różnych kolorach :)
;-D A teraz ich nie ma???
Moim zdaniem nie jest wcale dobry.
Ale oczywiście ostatnie zdanie należy do właścicielki łazienki.
cytuj
22.07.2010, 21:25
Wizualizacja jest rozciągnięta aby pokazać wnętrze :)Taka jest jej rola, wizualizacja nie pokazuje prawidłowo przestrzeni. Inaczej zobaczymy małe fragmenciki czyli..nic nie zobaczymy. Taka sama zasada jak robienie zdjęć szerokokątnym obiektywem.
To dla mnie jest jasne. Moja uwaga wynikała z doświadczenia, że inwestorzy ;-) łatwo dają się ponieść wizualizacji, zapominając, że pokazuje ona perspektywy, jakich nierzadko właściciel mieć nie będzie (nie widzi przez ściany, nie oddali się więc na 5 metrów w takiej łazience)
Koszty demolki? Ta łazienka to połączenie 2 pomieszczeń, więc jaka demolka, drzwi tak czy siak trzeba gdzieś umieścić po zmianie układu ścian.
To tylko wizualizacja;) Warto jednak wypunktować wszystkie wprowadzane zmiany (czyli przesunięcie drzwi), na wypadek gdyby inwestor chciał się posiłkować danym projektem;)
Uważam, że mimo kilku kolorów łazienka wygląda dobrze.
;-D Przecież to Pani projekt.
Nie ma tu przeładowania a kolory są 3, dominuje neutralna biel.
Moje osobiste odczucie jest jednak inne - żaden kolor tu nie dominuje, raczej widzimy wyraźny podział łazienki na dwie części.
Łazienka jest ergonomiczna, wszystkie odległości są zachowane, po wejściu na niczym się nie tańczy :D tylko po prawej jest blisko wejścia umywalka, odwrócenie się w prawo czy w lewo nie ma znaczenia, taki układ jest lepszy wizualnie, pozwala na umieszczenie dużego lustra i dużej szafki podumywalkowej.
Układ odbity w lustrze też by na to pozwolił ;-DD
Drzwi otwierane na zewnątrz załatwiają sprawę tego, na co się 'wpada' wchodząc.
Taki układ kolorów jak proponujesz da ciężkie plamy barwne w różnych kolorach :)
;-D A teraz ich nie ma???
Moim zdaniem nie jest wcale dobry.
Ale oczywiście ostatnie zdanie należy do właścicielki łazienki.
Katarzyna Kowalska
cytuj
22.07.2010, 19:05
Widzę, że projekt wzbudził zainteresowanie, bardzo dobrze ;) Problemu z drzwiami nie widzę - i tak otwierają się na zewnątrz, więc tańców nie będzie. Jedynie klamka będzie z drugiej strony, jako leworęcznej jest mi tak wygodniej. Drzwi przesunięte na środek i konieczność demolki? Tu i tak kilka ścian wyleci, kilka przybędzie - odrobina gruzu więcej nie robi różnicy. Jeśli chodzi o podłogę to kiedyś bardzo podobały mi się podłogi w karo zrobione z kwadratowych czarno-białych płytek - obawiam się jednak, że do tej łazienki nijak nie będzie to pasować.
Co do ilości kolorów płytek i listew to obecny układ bardzo mi odpowiada. Jeśli miałabym prosić o pokazanie nieco innej wersji to może dokładnie to co jest teraz ze zmianą płytek za pralką na białe (listwy i pozostały układ pozostaje bez zmian) - chętnie porównam obecną wersję z lekko zmienioną.
Co do ilości kolorów płytek i listew to obecny układ bardzo mi odpowiada. Jeśli miałabym prosić o pokazanie nieco innej wersji to może dokładnie to co jest teraz ze zmianą płytek za pralką na białe (listwy i pozostały układ pozostaje bez zmian) - chętnie porównam obecną wersję z lekko zmienioną.
Edyta Gutowska
cytuj
22.07.2010, 12:13
Co do fug właśnie niestety, płytki podłogowe i ścienne mają zupełnie inne wymiary i o zgraniu się fugi nie ma mowy. Przesunięcie płytek podłogowych spowoduje głównie konieczność ich docinania z 2 stron i nieładne paski po bokach. Wszystkie te problemy niweluje ułożenie płytek w karo, natomiast karo wprowadza zawsze pewien niepokój, dynamikę we wnętrzu i jakoś mi nie pasuje do tej łazienki.. Ale oczywiście opcja do przemyślenia :) Łazienkę też można uprościć w układzie płytek, zrezygnować w ogóle z listew i zrobić bardziej minimalistyczną. Natomiast wydaje mi się, że te 3 kolory ją ożywiają, czarno-biała lub czerwono-biała będzie miała inny wyraz.
Małorzata Biel
cytuj
22.07.2010, 09:25
Ciemnej płytki w kabinie prysznicowej raczej nie polecam. Bardzo widać osad ( woda, mydło). Wymaga zatem bardzo częstego i dokładnego mycia, przez co z czasem straci swój połysk. Trudno wymagać od wszystkich domowników żeby po każdej kąpieli myli ściany w kabinie. Na szczęście producenci kabin starają się zabezpieczać szyby, by ułatwić ich mycie ( np. HUPPE)



























Do wyboru proponuję kolekcje płytek:
www.paradyz.com.pl
www.paradyz.com.pl
html.tubadzin.pl
html.tubadzin.pl